onsdag 15 juni 2011

Välkommen till Lisas Lekstuga

Välkommen till min blogg, där jag hoppas kunna ta upp vardags livets små och stora frågor, känna på och leka med tankar runt politiken, idéerna och önskningarna som formar det.

Jag hoppas att bloggen ska kunna erbjuda ett upplyft till morgon teet, eller få igång idéer och igenkännande. Tänker att det får bli en salig blandning av mamma snack, tips om bra grejer i London, allmänt tänk om feminism, föräldraskap och som sagt vardags liv men mest vill jag våga skriva och växa.

Mitt vardags liv levs i London som nybliven mamma (om man fortfarande får kalla sig nybliven efter nästan ett år) till Noah. Så mycket tankar just nu kretsar runt föräldraskap, blöjor, relationer i förändring och hur man har roligast med en liten Noah som livs kompanjon. Med oss i livet har vi också min pojkvän och Noahs pappa Martin, samt en massa fina vänner och familj. Jag har just börjat läsa mycket om nära föräldraskap (attachment parenting) och känner att jag har hittat hem lite.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar