torsdag 14 juni 2012

ett två tre fyra... och en myra



ett. jag grät i bilen till jobbet för att Noah grät i dörren till dagis.

två. idag var inte min vän på jobbet, hon var hos sin mamma. Hon och hennes pojkvän har varit på semester, sen gjorde han slut, med ett text. Jag tycker att det känns så väldigt sorgligt. Ett helt liv byggt på drömmar som helt bara rämnar.

tre. noah åt hela sin middag själv, det gjorde hela min dag. Sen låg vi mage till mage i en och en halv timma innan han slutligen bestämde sig för att sova.

fyra. det kändes lite svårt att inte bli tveksam, när alla inte höll med om att en 13 årig pojke kanske ska få flytta in med sin mamma, som eventuellt hjälpte hans pappa att ta sex kort på sina döttrar. Jag har mina anledningar.

En myra. Myrorna har gett upphov till uttryck som "arbetsmyra" och "flitig som en myra" för personer som jobbar energiskt och mycket. Att "ha myror i huvudet" är att grubbla över något och att "ha myror i benen" eller "myror i byxorna" är att vara rastlös. (wikipedia)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar