torsdag 2 augusti 2012

hår eller inte?

Nu när sommaren är här så är det dags att bestämma om jag ska raka benen eller inte. Liksom ingen grej, fast sanning är att oavsett val så skäms jag. Och det där med en tjej som sitter och skäms över hur hon ska göra med sitt kroppshår är väldigt skämmigt.

Ingen grej, att ha lite hår på benen, så som man är född. Väx upp människa och ha lite ideal. Kvinnor är födda med hår.... ja argumenten är ju inte svåra att hitta. Och visst kan det vara sexigt med håriga ben... men inte på mig... och jag vet att många tycker att det är äckligt och inte sker revolution av lite ben hår, väx upp allt du gör behöver inte vara ett statement. 

Ingen grej, det är väl bara att raka av det där håret om du nu inte gillar det. Trivs du så, vem bryr sig? Jag, jag bryr mig ju faktiskt, vill inte att tjejer ska behöva skämmas över lite hår och lev som du lär etc. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar